For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

لیست پروژه های تحقیقاتی

بسمه تعالی

 

سرفصل پروژه های کارشناسی ارشد برای دانشجویان طراحی کاربردی و ساخت و تولید به شرح زیر است:

 

طراحی، ساخت، و مشخصه یابی سنسور فیبر نوری

سنسورهای فیبر نوری از جمله سنسورهایی هستند که به دلیل طول عمر زیاد و عدم تاثیر پذیری از نویز کاربرد های رو به گسترش زیادی دارند. نوعی از این سنسورها، FBG نام دارد. در آزمایشگاه لیزر و اپتیک دانشکده، پروژه ای با هدف طراحی، ساخت و مشخصه یابی این سنسورها تعریف شده است.

شبیه سازی فرایند ذوب گزینشی به کمک لیزر (SLM)

یکی از روشهای ساخت افزودنی، روش ذوب گزینشی به کمک لیزر یا SLM است. در این روش پودر فلز در یک لایه به کمک انرژی لیزر به طور موضعی ذوب می شود. با روی هم قرار گرفتن لایه ها قطعه مورد نظر ساخته می شود. هدف از این پروژه شبیه سازی حرارتی/تنشی فرایند به منظور بررسی اثر پارامترهای دستگاه بر کیفیت قطعه ساخته شده می باشد.

شبیه سازی فرایند تف جوشی به کمک لیزر (SLS)

مشابه روش SLM، در روش SLS از لیزر جهت اتصال ذرات پودر در هر لایه به یکدیگر استفاده می شود. پودر مورد استفاده در این روش غیر فلزی می باشد، و می تواند انواع مواد پلیمری یا سرامیکی باشد. شبیه سازی حرارتی این فرایند به منظور تعیین میزان پیش گرم محفظه تولید و پارامترهای فرایند جهت رسیدن به یک شرایط تف جوشی مناسب می باشد.

طراحی و ساخت یک دستگاه SLS آزمایشگاهی

در آزمایشگاه ساخت افزودنی، پروژه ای به منظور ساخت یک دستگاه آزمایشگاهی SLS می باشد. در حال حاضر دو دستگاه لیزر 2CO در آزمایشگاه موجود می باشد که در ساخت این دستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حکاکی مواد مختلف به کمک لیزر

در آزمایشگاه لیزر و اپتیک، یک دستگاه لیزر Nd:YAG پالسی می باشد، که مناسب جهت حکاکی بر روی مواد مختلف می باشد. در این پروژه شناسایی و مشخصه یابی رفتار مواد مختلف در اثر برهم کنش با لیزر مد نظر می باشد.

 

دانشجویان متقاضی لازم است در اسرع وقت از طریق ایمیل روزمه خود را ارسال نموده و جهت ملاقات حضوری تعیین وقت نمایند. 

Select Research Type: 
university_research

تحت نظارت وف ایرانی